Ogłoszenie o naborze wniosków nr 2/2018

Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania „Ziemi Chełmskiej” informuje o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy w ramach poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji
          w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność”
        

                  

  1. Zakres tematyczny oraz limit środków w ramach danego zakresu:

”Zachowanie i udostępnianie lokalnego dziedzictwa kulturowego” 
– limit środków: 174 043,28 zł 

Wsparcie dotyczy operacji realizowanych w ramach zakresu określonego w §2 ust. 1 pkt 5 Rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 września 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania „Wsparcie na Wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 (Dz.U.2015 poz. 1570 z póź. zm). W ramach Lokalnej Strategii Rozwoju LGD „Ziemi Chełmskiej” na okres programowania 2014-2020, zakres ten realizuje:

  • Cel ogólny 3 - Wzmocnienie potencjału turystycznego obszaru LGD przy wykorzystaniu zasobów przyrodniczych, historycznych, kulturowych i społecznych
  • Cel szczegółowy 3.2 - Zintegrowana promocja oraz zachowanie lokalnego dziedzictwa kulturowego
  • Przedsięwzięcie 3.2.1 - Zachowanie i udostępnianie lokalnego dziedzictwa kulturowego.

  1. Termin i miejsce składania wniosków:

od 10 sierpnia 2018 roku do 24 sierpnia 2018 roku 

Biuro Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „Ziemi Chełmskiej” w Chełmie,
Pl. Niepodległości 1, pok.330, 22-100 Chełm

  1. Tryb składania wniosków:
  • Wnioski wraz z załącznikami należy składać bezpośrednio tj. osobiście lub przez pełnomocnika lub przez osobę upoważnioną, w miejscu wskazanym w pkt. 2 ogłoszenia. Termin składania wniosków upływa w dniu 24 sierpnia 2018 roku o godz. 15.00. Za wnioski złożone w terminie uznane zostaną te, które faktycznie wpłyną do Biura LGD najpóźniej w dniu 24 sierpnia 2018 roku do godz. 15.00.
  • Wnioski należy składać w 2 jednobrzmiących egzemplarzach w wersji papierowej (2 oryginały) oraz 2 jednobrzmiących egzemplarzach w wersji elektronicznej na płycie CD/DVD. Wersja elektroniczna wniosku powinna być tożsama z wersją papierową wniosku.

  1. Forma wsparcia:

Pomoc ma formę refundacji poniesionych kosztów kwalifikowalnych i wynosi:

  • nie więcej niż 63,63% kosztów kwalifikowalnych – w przypadku jednostki sektora finansów publicznych
  • do 100% kosztów kwalifikowalnych – w przypadku pozostałych podmiotów.

  1. Warunki udzielenia wsparcia w ramach naboru:

Podstawowymi warunkami udzielenia wsparcia są:

  1. Złożenie wniosku w miejscu i terminie wskazanym w ogłoszeniu o naborze.
  2. Zgodność operacji z zakresem tematycznym, który został wskazany w ogłoszeniu o naborze.
  3. Zgodności operacji z formą wsparcia wskazaną w ogłoszeniu o naborze (refundacja).
  4. Zgodność operacji z Lokalną Strategią Rozwoju Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „Ziemi Chełmskiej” na okres programowania 2014-2020.
  5. Realizacja przez operację celów głównych i szczegółowych LSR, przez osiąganie zaplanowanych w LSR wskaźników.
  6. Zgodność operacji z warunkami przyznania pomocy określonymi w PROW na lata 2014-2020.
  7. Zgodność operacji z lokalnymi kryteriami wyboru operacji oraz uzyskanie minimalnej liczby punktów.

  1. Kryteria wyboru operacji:
  • Kryteria wyboru operacji wraz ze wskazaniem minimalnej liczby punktów, której uzyskanie jest niezbędne do pozytywnej oceny wniosku znajdują się w zakładce LEADER 2014-2020 – Podzakładka Lokalne kryteria wyboru operacji oraz pod niniejszym ogłoszeniem.
  • Warunkiem wyboru operacji przez LGD jest uzyskanie minimum 50% punktów możliwych do uzyskania w ramach oceny operacji według lokalnych kryteriów wyboru, tj. min. 24 pkt.
  • W przypadku gdy dwie lub więcej operacji uzyskało w procesie oceny taką samą liczbę punktów, o miejscu na liście operacji decyduje data i godzina wpływu wniosku do Biura LGD.

  1. Wymagane dokumenty:
  • Formularz wniosku o przyznanie pomocy wraz z kompletem wymaganych załączników - wykaz wymaganych załączników składanych wraz z wnioskiem zawiera wzór Formularza wniosku.
  • Dokumenty potwierdzające przynależność zatrudnianej przez Wnioskodawcę osoby do grupy defaworyzowanej określonej w LSR (jeśli dotyczy):
    a) Oświadczenie Wnioskodawcy o zobowiązaniu się do zatrudnienia osoby należącej do grupy defaworyzowanej (w sytuacji jeśli Wnioskodawca deklaruje zatrudnienie osoby należącej do grupy defaworyzowanej).
  • Inne załączniki np. związane z ochroną środowiska, potwierdzające innowacyjność operacji bądź zintegrowanie, jeśli dotyczą danej operacji i mogą mieć wpływ na ocenę według lokalnych kryteriów wyboru.

  1. Miejsce udostępnienia dokumentów:
  • LSR wraz z załącznikami udostępniono w zakładce „O NAS” – podzakładka: Lokalna Strategia Rozwoju (LSR)
  • Formularz wniosku o przyznanie pomocy, wniosku o płatność oraz formularz umowy o przyznaniu pomocy udostępniono w zakładce LEADER 2014-2020 - podzakładka: Formularze wniosków oraz pod niniejszym ogłoszeniem. Dokumenty dostępne są również w Biurze LGD.
  1. Planowane do osiągnięcia wskaźniki - pobierz

  2. Dokumenty dotyczące naboru:

     1) Formularz wniosku o przyznanie pomocy (wersja 3z)

  • Wniosek o przyznanie pomocy (.pdf)  - wersja 3z - otwórz
  • Dodatkowe arkusze dla podmiotów współwnioskujących do wielokrotnego wypełniania (.pdf) – wersja 3z - otwórz
  • Wniosek o przyznanie pomocy (.xlsx) - wersja 3z - otwórz
  • Dodatkowe arkusze dla podmiotów współwnioskujących do wielokrotnego wypełniania (.xlsx) – wersja 3z - otwórz
  • Instrukcja wypełniania wniosku o przyznanie pomocy (wersja 3z) - otwórz

     2) Załączniki dodatkowe (jeśli dotyczy):

  • Oświadczenie Wnioskodawcy o zobowiązaniu się do zatrudnienia osoby należącej do grupy defaworyzowanej - otwórz

     3) Formularz umowy o przyznaniu pomocy (wersja 7z)

  • Umowa o przyznaniu pomocy (.pdf) - otwórz
  • Załącznik 1 zestawienie finansowo-rzeczowe operacji (.pdf) - otwórz
  • Załącznik 2 wykaz działek ewidencyjnych (.pdf) - otwórz
  • Załącznik 3 kary administracyjne za naruszenie przepisów zamówień publicznych (.pdf) - otwórz
  • Załącznik 3 A kary administracyjne za naruszenie przepisów o zamówieniach publicznych po wejściu w życie ustawy z dnia 22 czerwca 2016 r. o zmianie ustawy - Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 1020) (.pdf) - otwórz
  • Załącznik 5 Informacja monitorująca z realizacji biznesplanu/Informacja po realizacji operacji (.pdf) - otwórz
  • Informacja pomocnicza przy wypełnianiu informacji monitorującej z realizacji biznesplanu / informacji po realizacji operacji (.pdf) (wersja uaktualniona do umowy 7z) - otwórz

     4) Formularz informacji monitorującej z realizacji biznesplanu / informacji po   realizacji operacji (IMRB/ IPRO)

  • Informacja monitorująca z realizacji biznesplanu / Informacja po realizacji operacji (.excel) - otwórz
  • Informacja pomocnicza przy wypełnianiu informacji monitorującej z realizacji biznesplanu / informacji po realizacji operacji (.pdf) - otwórz

     5) Formularz wniosku o płatność (wersja 3z)

  • Wniosek o płatność (.pdf) - wersja 3z - otwórz
  • Dodatkowe arkusze dla podmiotów współwnioskujących do wielokrotnego wypełniania (.pdf) – wersja 3z - otwórz
  • Wniosek o płatność (.excel) - wersja 3z - otwórz
  • Dodatkowe arkusze dla podmiotów współwnioskujących do wielokrotnego wypełniania (.xlsx) – wersja 3z - otwórz
  • Instrukcja wypełniania wniosku o płatność (wersja 3z) - otwórz
  1. Dokumenty dotyczące procedury oceny i wyboru operacji
  • Lokalne kryteria wyboru operacji - otwórz
  • Procedura oceny i wyboru operacji w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego PROW 2014-2020 realizowanych przez podmioty inne niż LGD - otwórz
  • Regulamin Rady Programowej - otwórz