Z cyklu "Ty pytasz, my odpowiadamy" - Co oznacza pojęcie LEADER?
„LEADER” czyli wspierany ze środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW) rozwój lokalny kierowany przez społeczność (RLKS) jest jednym z działań, które realizowane są w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 (PROW 2014-2020). Celem LEADER-a jest wspieranie lokalnego rozwoju na obszarach wiejskich. W ramach działania LEADER zaplanowano cztery poddziałania: 1) Wsparcie przygotowawcze, 2) Realizacja operacji w ramach LSR, 3) Wdrażanie projektów współpracy, 4) Koszty bieżące i aktywizacja.
Posiedzenie Zarządu Stowarzyszenia
Informujemy, iż w dniu 30 czerwca 2017 roku o godz. 13.30 w siedzibie LGD "Ziemi Chełmskiej" przy Pl. Niepodległości 1 pok. 330 w Chełmie odbędzie się posiedzenie Zarządu Stowarzyszenia.
Sezon dożynkowy...
Wielkimi krokami zbliża się sezon dożynkowy. Sierpień i wrzesień to miesiące w których rolnicy będą uroczyście świętować zakończenie okresu żniw. Sprawdź gdzie i kiedy będzie okazja do świętowania. Harmonogram Święta Plonów dla gmin znajdujących się na obszarze LGD „Ziemi Chełmskiej” przedstawia się następująco:
- Gmina Białopole – 20 sierpnia
- Gmina Dorohusk – 3 września
- Gmina Dubienka – 20 sierpnia
- Gmina Horodło – 27 sierpnia
- Gmina Kamień – 27 sierpnia
- Gmina Leśniowice – 20 sierpnia
- Wojsławice – 27 sierpnia
- Żmudź – 27 sierpnia
Podczas dożynek będzie także możliwość skorzystania z Mobilnego Punktu Informacyjno – Doradczego LSR – zapraszamy !!!
Wybieramy Najlepszy produkt turystyczny powiatu chełmskiego w 2017 roku!
Lokalna Grupa Działania „Ziemi Chełmskiej” i Nowy Tydzień Chełmski ogłaszają II edycję konkursu na „Najlepszy produkt turystyczny powiatu chełmskiego”. Zwycięzców w poszczególnych kategoriach, spośród zgłoszonych i nominowanych kandydatur, wybiorą czytelnicy Nowego Tygodnia. Celem konkursu jest wyłonienie w danym roku kalendarzowym najbardziej atrakcyjnych, nowatorskich i przyjaznych dla turystów produktów turystycznych oraz ich promocja, a także wspieranie inicjatyw lokalnych, których efektem jest tworzenie produktów turystycznych. Konkurs odbywał się będzie w 4 kategoriach: a) Wydarzenie cykliczne, b) Atrakcja turystyczna, c) Pakiet usług turystycznych, d) Obiekt. Kandydatury do konkursu w każdej kategorii mogą zgłaszać: instytucje, samorządy terytorialne, twórcy produktów turystycznych, stowarzyszenia, fundacje, właściciele obiektów turystycznych, przedsiębiorcy prywatni, organizatorzy turystyki oraz osoby fizyczne. Na zgłoszenia czekamy do 16 lipca. Spośród zgłoszonych kandydatur Kapituła Konkursu, w skład której wchodzą specjaliści od turystyki i promocji, nominuje po 5 kandydatur w każdej z kategorii konkursowej, spośród których czytelnicy Nowego Tygodnia głosując od 24 lipca do 30 listopada na specjalnych kuponach konkursowych zamieszczonych w gazecie wybiorą zwycięzców. Rozstrzygnięcie konkursu odbędzie się w grudniu podczas organizowanego przez Nowy Tydzień jarmarku bożonarodzeniowego.