Zasady oceny i wyboru operacji w ramach naborów wniosków realizowamych przez LGD "Ziemi Chełmskiej"
Przypominamy, iż w ramach oceny i wyboru operacji w LGD "Ziemi Chełmskiej" zastosowanie mają następujące procedury: Procedura oceny i wyboru operacji w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego PROW 2014-2020 realizowanych przez podmioty inne niż LGD oraz Procedura naboru w ramach konkursu grantowego Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „Ziemi Chełmskiej” w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego PROW 2014-2020. Obie Procedury dostępne są w zakładce LEADER 2014-2020 -> Procedury oceny i wyboru operacji. Zapraszamy osoby planujące ubiegać się o przyznanie pomocy w ramach naborów ogłaszanych przez LGD do zapoznania się z ww. Procedurami.
Uwaga! Beneficjenci Poddziałania 19.2 - terminowość składania wniosków o płatność
Przypominamy o terminowości składania wniosków o płatność do Urzędu Marszałkowskiego! Terminy składania wniosków o płatność są wskazane w umowie o przyznaniu pomocy. Przed złożeniem wniosku o płatność zarówno I transzy pomocy jak i wniosku o płatność końcową prosimy o wnikliwe zapoznanie się z wykazem załączników zawartym w formularzu wniosku o płatność oraz obligatoryjnie z Instrukcją wypełniania wniosku o płatność. Formularz wniosku o płatność wraz załącznikami oraz Instrukcja dostępne są na stronie www.arimr.gov.pl. W razie pytań bądź wątpliwości związanych z wypełnieniem wniosku o płatność prosimy o kontakt z pracownikami Biura LGD od pon. do pt. w godz. 8.00-16.00 tel. 82 562 75 71 / 531 219 707.
UWAGA Beneficjenci naborów! - Informacja Monitorująca realizację biznesplanu/Informacja po realizacji operacji
W związku z informacjami napływającymi ze strony Beneficjentów, dotyczącymi zakończenia realizacji operacji w ramach podziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 poniżej zamieszczamy wzór formularza: Informacji monitorującej z realizacji biznesplanu/Informacji po realizacji operacji oraz informację pomocniczą przy wypełnianiu dokumentu. Beneficjenci realizujący operację w zakresach: podejmowanie działalności gospodarczej oraz rozwijanie działalności gospodarczej, Informację monitorującą z realizacji biznesplanu / Informację po realizacji operacji (IPRO/IMRB) składają w terminie do końca kwartału następującego po pierwszym roku liczonym od dnia wypłaty przez Agencję płatności końcowej/drugiej transzy. Za dzień dokonania płatności końcowej/płatności drugiej transzy należy uznać dzień, w którym ARiMR wypłaciła środki na rzecz Beneficjenta. Beneficjenci realizujący operację w zakresie zachowania dziedzictwa lokalnego i budowy lub przebudowy ogólnodostępnej i niekomercyjnej infrastruktury turystycznej lub rekreacyjnej, lub kulturalnej, IPRO/IMRB składają w terminie od 1 stycznia do 31 stycznia drugiego roku kalendarzowego liczonego od roku otrzymania płatności końcowej lub od 1 do 30 dnia roboczego po zakończeniu roku obrachunkowego następującego po roku obrachunkowym, w którym Beneficjent otrzymał płatność końcową.
Informacja monitorująca z realizacji biznesplanu / Informacja po realizacji operacji (IPRO/IMRB)
Informacja pomocnicza przy wypełnianiu formularza IPRB/IPRO
UWAGA Przedsiębiorcy wpisani do Rejestru BDO
Rejestr BDO to inaczej Rejestr podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami. Stanowi integralną część bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami, tzw. BDO. BDO pozwala na gromadzenie informacji o odpadach i ma zapewnić elektroniczną realizację obowiązków rejestrowych, ewidencyjnych i sprawozdawczych. Przedsiębiorcy wpisani do Rejestru BDO od 1 stycznia 2020 r. prowadzą elektroniczną ewidencję i sprawozdawczość odpadów. Ważne! Ze względu na epidemię COVID-19 ewidencja odpadów może być prowadzona w dotychczasowej formie papierowej do 31 grudnia 2020 r. Jednak wszystkie wystawione w tym czasie karty trzeba przenieść do Systemu BDO, najpóźniej do 31 stycznia 2021 r.
UWAGA Beneficjenci Poddziałania 19.2 - Stan epidemii, a spełnienie warunków umowy o przyznanie pomocy WYJAŚNIENIA
W związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2 oraz trudnościami z wywiązywaniem się Beneficjentów Poddziałania 19.2 z warunków umowy o przyznaniu pomocy, zamieszczamy pismo Ministra Rolnictwa i Rozowju Wsi z dnia 5 maja 2020 r. z wyjaśnieniami dotyczącymi zobowiązania do: zachowania terminu realizacji operacji, podlegania ubezpieczeniom społecznym, zarówno przy samozatrudnieniu, jak i przy zatrudnieniu pracowników w ramach 19.2, wykonywania działalności gospodarczej, osiągnięcia 30% zakładanego w biznesplanie ilościowego lub wartościowego poziomu sprzedaży produktów lub usług, utrzymania liczby pracowników w ramach operacji, poniesienia kosztów kwalifikowalnych podlegających refundacji, zatrudnienia osób z grupy defaworyzowanej. Pobierz pismo TUTAJ.